W ramach zarządzania znakami towarowymi Klientów oferujemynastępujące usługi:
UWAGA!
W związku ze zmianą przepisów dotyczących znaków towarowych, od kwietnia 2016 r. Urząd Patentowy nie weryfikuje, czy nowe zgłoszenia naruszają prawa osób trzecich, w szczególności prawa do wcześniejszych chronionych znaków towarowych.
Obecnie to na właścicielach chronionych znaków towarowych spoczywa obowiązek stałego monitorowania wszystkich nowych zgłoszeń znaków towarowych, pod kątem ewentualnej kolizji, w szczególności podobieństwa do znaku chronionego.
W praktyce bowiem, jedynym skutecznym sposobem zablokowania możliwości uzyskania ochrony na znak kolizyjny, jest złożenie odpowiedniego sprzeciwu do Urzędu Patentowego. Co ważne, sprzeciw może zostać wniesiony wyłącznie w terminie 3 miesięcy od momentu publikacji informacji o nowym zgłoszeniu znaku towarowego. W związku z tym niezwykle istotne jest stałe bieżące monitorowanie wszystkich nowych znaków towarowych.
Monitoring znaków towarowych, a także innych praw własności przemysłowej, jest dodatkowo niezwykle cennym narzędziem marketingowym. Umożliwia bowiem stałe śledzenie działań konkurencji, w tym uzyskiwanie informacji „z pierwszej ręki” w zakresie nowych produktów lub usług wprowadzanych na rynek. Monitoring nie musi odnosić się wprost do konkretnych znaków towarowych. Istnieje możliwość monitorowania wybranej branży, firmy, produktu czy też usługi.